مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 12:412024-01-15اجتماعي

میزدگرد| راه های رفته و نرفته برای مقابله با خشکسالی در خراسان جنوبی


خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ به دراز کشیدن قهر 23 ساله طبیعت در خراسان جنوبی رمق و توان آبی این استان خشک و فرا خشک را به شدت به تحلیل برده است به طوری که دیگر همه دوران خشکسالی از هواشناسی تا کشاورزی و هیدرولوژی را پشت سرگذاشته اکنون در وضعیتی بس بحرانی قرار دارد.

هرچند در این مدت متولیان امر از رده های بالای گرفته تا استانی همه همت خویش را بر مقابله و جبران خسارات این زلزله خاموش در خراسان جنوبی گذاشته اند اما گویا تا همراهی آسمان و ابرهای باران زا نباشد نمی شود راه به جایی برد.

گزینه های مقابله با خشکسالی نسخه های پیچیده شده برای درمان بی آبی خراسان جنوبی نیز برخی ها به نتیجه رسیده و برخی نیاز به زمان دارد تا به سرانجام برسد به هر حال گزینه ها بسیاری پیش روست از اجرای سند سازگاری با کم آبی، شروع ابر پروژه هایی چون انتقال آب از دریا، تغییر الگوی کشت، روی آوردن به سامانه های نوین آبیاری، بارور سازی ابرها  و.

.

برای این که خراسان جنوبی لبی تر کند لازم است که همه این گزینه ها به مرحله اجرا در آید چرا که از بد حادثه از تغییر اقلیم رخ داد قسمت بد آن یعنی کم بارانی نصیب این استان تشنه شده است.

نکته حائز اهمیت دیگر هم در این زمینه این است که بنا به اعلام کارشناسان سال 1402 کم باران ترین سال طی نیم قرن اخیر خواهد بود و این موضوع در خر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزدگرد| راه های رفته و نرفته برای مقابله با خشکسالی در خراسان جنوبی

میزدگرد| راه های رفته و نرفته برای مقابله با خشکسالی در خراسان جنوبی